Selvsagt vil BMW fortsatt satse på premiumsegmentet, men med X1 tar man i alle fall et betydelig skritt i retning av de rimeligere kompaktSUVene på markedet. Per i dag er X3 den billigste SUVen BMW har, og selv om dette er en bra bil, blir den for dyr sammenlignet med eksempelvis Volkswagen Tiguan, som du kan se i vår sammenligningstest. Tiguan starter på 373.000 kroner og BMW X3 på 509.000.
Konsept på liksom
Foreløpig er X1 bare et konsept, men i god BMW-tradisjon er det svært lite som skiller denne bilen fra produksjonsutgaven.
Størrelse
Dimensjonene på X1 Concept ligger relativt tett opptil X3. Den totale lengden er 446 centimeter, 11 mindre enn X3. Samtidig er X1 også 14 centimeter lavere. I bredden skiller det seks centimeter i favør av X3.
Nå skal det legges til at en ny generasjon av BMW X3 er underveis, om enn ikke rett rundt hjørnet, slik at forskjellen på disse til bilene i realiteten kan bli noe større.
Firehjulsdrift og hybrid
Når det gjelder tekniske data holder BMW fortsatt kortene tett til brystet. Men vi regner med at X1 får flere firesylindrede motorer og noen rekkeseksere. En letthybrid er også sannsynlig, muligens på et noe senere tidspunkt enn de andre versjonene. Firehjulsdrift vil selvsagt være på plass og hovedvekten av drivkreftene vil fortsatt ligge på bakhjulene.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger