BMW R 1150 RT

Til våren blir R 1100 RT erstattet av R 1150 RT. Den nye sykkelen har imidlertid ikke noe til felles med den gamle modellen som har holdt stafettpinnen i over fem år.

Publisert

BMW har lenge hatt et godt grep på touring-sykler, og en av de mest populære har nå blitt større, sterkere og mer komfortabel.

Mer effekt og dreiemoment

Motoren har grodd fra 1.085 til 1.130 kubikkcentimeter, og har nå 95 hestekrefter ved 7.250 omdreininger i minuttet. Dreiemomentet har økt fra 90 til 100 newtonmeter og er høyest ved 5.500 omdreininger. Hele kurven for dreiemoment har i tillegg blitt mer hissig, og du har mer enn 90 newtonmeter tilgjengelig mellom 3.000 og 6.500 omdreininger.

R 1150 RT kan leveres med både fem- og sekstrinns girkasse, og prisen er den samme for begge to. Foreløpig er det bare utgaven med fem gir som er bestilt til Norge.

EVO-bremser

R 1150 RT kommer med de nye EVO-bremsene og det nye ABS Integral systemet. R 1150 RT er utstyrt med den fullt integrerte varianten hvor både hendel og pedal virker på begge hjulene. Les mer om integralbremser her.

R 1150 RT har fått nytt hovedlys med integrerte tåkelys på hver side, og den øvre delen av kåpen er helt ny. Den er like høy som tidligere og glasset kan justeres i høyden med en knapp på styret.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer