Om VW's RSi-studie noensinne kommer til å bli en realtitet skal vi ikke spekulere for mye om. Men at VW kunne ha satt i gang produksjonen uten alt for store problemer, er hevet over enhver tvil.
Og det er VW's gjennomførte plattformpolitikk som gjør oss sikre på dette. For VW Beetle bruker de samme motorene som finnes i Audi-modellene, og når en Audi kan bruke en en V6 med biturbo - hvorfor skulle ikke også VW Beetle gjøre det?
Merkecup?
For det er nettopp den samme motoren som brukes i nye S4 - en 2,5-liters V6 med en turbo på hver sylinderrekke - som står i VW's Beetlestudie. Riktignok har VW trimmet den ytterligere for anledningen, men hvor mye vil de ikke si noe om. "-- Tilstrekkelig." er VW-sjef Piech sin lakoniske kommentar til spørsmålet om trimmingen av VW Beetle.
Og dermed er det nærliggende å spekulere på om VW har planer om en merkecup der RSi er utgangspunkt. Heller ikke dette vil VW kommentere for øyeblikket.
Teknikk:
* I forhold til en vanlig Beetle, er RSi-studien 14 cm bredere* Dermed er det plass til 2 ekstra frontlys* En hekkspoiler og to eksosrør dominerer RSi'en bakfra* RSi er firehjulsdrevet med VW's 4-motion system* Dekkene har dimensjon 225/45R18, montert på 9 x 18-tommers felg* Interiøret er redesignet, og domineres av karbon og lettmetall* Instrumentpanelet domineres av en stor turteller, der speedometeret er integrert.* RSi har sekvensiell gearkasse
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger