For i 1999 års modell skal Brava og Bravo-modellene favne over en mer rikholdig utstyrspakke, samtidig som den velkjente 1,4-liters motoren med 12 ventiler erstattes av en helt ny 16 ventilert motor på 1,2 liter. Ytelsene på de to er så å si identisk, men den nye motoren vil med sine 82 hestekrefter få et par hester mer å rutte med enn hva 1,4-literen hadde.
Hovedgrunnen til at Fiat har valgt å skifte ut den etter hvert gamle 1,4-literen er likevel forbruket, som vil gå noe ned i forhold til 1,4-literen. Dette er forøvrig samme taktikk som Lancia (som også tilhører Fiat-konsernet) benyttet seg av i småbilen Ypsilon, og det er samme motor som skal brukes i Bravo/Brava.
Mer utstyr
Utstyrsnivået blir også bedre i Bravo/ Brava. Foruten et par nye knapper å trykke på får bilen blokkeringsfrie bremser, kollisjonspute på fører og passasjersiden og sidekollisjonsputer.
Nye forseter
Nye forseter, med lengre sittepute og bedre korsryggstøtte får den også. De første bilene kommer til Norge i løpet av Januar 1999. Prisene er foreløpig ikke klare, men det er på det rene at de vil ligge omtrent på dagens nivå. Det betyr at en Fiat Bravo med 1,2-liters motor trolig vil komme til å koste omlag 150.000 kroner.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger