Bred Stilo

Vi kommer til å høre mye om åtte kollisjonsputer når Fiat skal markedsføre sin nye kompaktbil Stilo.

Publisert
Sist oppdatert

OSLO (DinSide Motor): I Europas tøffeste bilklasse lanserer Fiat etterfølgeren til Brava/Bravo. Også Stilo kommer med store forskjeller mellom tre- og femdørsutgavene.

Turtall

En kort prøvekjøringsrunde med den versjonen Fiat tror blir volummodellen, en 1,6 Dynamic med fem dører til 215.400 kroner, avslørte ingen åpenbare svakheter. Fortsatt lager Fiat motorer som er avhengig av turtall. 1,6-literen yter 103 hestekrefter ved 5.750 o/min, og med maksimalt dreiemoment ved 4.000 o/min.

Stilo har totrinns servostyring, med en elektrisk hjelpemotor som hjelper deg med rattingen. For bykjøring er det en knapp på midtkonsollen som det står City på. Trykk på den, og styringen blir kjempelett. Kjekt ved lukeparkering, og skulle du glemme å skru den av gjør den det selv hvis du nærmer deg landeveishastighet.

På innsiden

Stilo er jevnt over 7-8 centimeter bredere enn konkurrentene. På utsiden virker den ikke spesielt bred, men romfølelsen inne i bilen er luftig. Dashbordet er av samme kvalitet som i hovedkonkurrenten Peugeot 307, men resten av interiøret gir ikke helt det samme kvalitetsinntrykket.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer