Fiat Uno ble kun levert som kombi, variasjonen lå i om man ville ha tre eller fem dører. Motorpaletten er derimot mer rikholdig, og spenner fra en liters motorer med 45 hester til en turbomotorer på 105, i tillegg har Uno vært tilbudt med dieselmotor.
Vanlige feil og mangler
Det største problemet til Uno er at de ruster. En tidligere eier beskrev det å eie en Uno slik; "De er morsomme, men smuldrer bort mellom hendene på deg."Og rusten er over alt. Spesielt hyppig opptrer den ved kanter, falser, dører og panser. Men også understellet er ofte angrepet. Jekkpunktene er for eksempel ett yndet oppholdssted. Heller ikke mekaniske deler får være i fred, bremserør og eksosanlegg står også høyt på menyen.
Men det er ikke bare rust, også elektronikken streiker, det samme gjør synkroniseringsringene i gearkassen. Lekker gjør også bilen, først og fremst olje fra motoren og gearkassen, men også kjølevann. Resultatet av for lite kjølevann er defekte pakninger. Har bilen elektriske ruter og sentrallås kan du regne med at det heller ikke funker slik det skal, gjør det det kan du være nokså sikker på at det vil streike på et aller annet tidspunkt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger