Først kom Pony - så kom Accent, og med den kom Hyundais suksess på det norske marked. Langt mer moderne enn Pony, bedre, og med et design som gjorde at den stakk seg frem i den endeløse køen av småbiler. Tøffest er kombikupeen, mens sedanen blir litt mer traust.
På motorsiden finner vi firesylindrede 1,3 og 1,5-litere. Avhengig av karosseri svinger ytelsen på 1,3 literen mellom 75 og 82 hestekrefter, mens den største motoren tilgodeser føreren med 90 hester.
Dette er feilene
Motor:- Batteriet defekt- Porøse tenningskabler- Oljelekkasje fra gearkasseKarosseri:- Undersøk rust, spesielt i kanaleneDiverse:- Lekkasje fra styring- Slitt vindusviskermotor- Dårlige bremser
Dette er historien
1994:- Hyundai Pony erstattes av Accent med 1,3 og 1,5 liters motorer1995:- Accent kombi introduseres1997:- Accent blir oppgradert. Kjennetegn -bredere åpning i grillen.I dag:- Accent er fortsatt i produksjon. Billigste er Accent 1.3 LS Special til 126.950 kroner, dyrest er 1.3 GLS Aut.
Konklusjon
De store feilene finner man foreløpig ikke på Accent, og det er heller ikke grunn til å tro at de kommer. Teknikken er ikke alt for avansert og motorene er stort sett solide; mesteparten av teknikken er dessuten arvet fra erkepålitelige Mitsubishi. Men før du undertegner noe som helst bør du være ekstra påpasselig med å undersøke at alt fungerer som det skal og at ikke rusten er i ferd med å spise opp ditt tilkommende glis.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger