Er det en ting 323 serien til Mazda har så er det bredde. Her finner man alt fra kjedelige sedaner til praktiske stasjonsvogner. Selvfølgelig tilbys også en ordinær combi. Men Model F er ikke ordinær, den er spennende og utfordrende, en bil som nok passer best for de sportslig innstilte.
På motorsiden er utvalget stort. Minste alternativ er en firesylindret maskin på 1.3 liter og 75 hester, mens den største - en V6'er med 147 hk bare ble installert i F-serien. Mellom disse ytterpunktene finner man motorer på 1.5 (90 Hk), 1.6 (90 hk) og 1.8 liter (115 hk).
Vanlige feil og mangler
Mazda 323 er en bil uten de store feil og mangler. Rust kan forekomme, men er ikke noe stort problem. Grundig rustbeskyttelse fra fabrikken sørger for at Mazda 323 ikke hører til favorittene når rusten skal på piknik. Men du bør ta deg tid til å sjekke bilens tilstand på dette området. Har bilen for eksempel hatt en skade kan det føre til rustangrep. Finnes det rust, trives den best under bilen og på eksosanlegget.
Bilens kjølesystem bør også sjekkes, det har en tendens til å lekke. Termostaten kan dessuten være gåen. Sjekk også bilens drivaksler, de kan ha sett sine beste dager. Har bilen gått langt er du nesten garantert at de er slitte og modne for utskiftning. Slitt kan også kilerimene være.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger