Med en motorpalett som inneholder alt fra dieseler som knapt greier å flytte en bil av Mercedes E-klasse sine dimensjoner, til V8 motorer som lett kjører fra etablerte sportsbiler, sier det seg selv at motorutvaIget i Mercedes E-klasse nærmest er komplett. Mest vanlig i Norge er nok bensinmotoren på 2.3 liter som sitter i 230 E og E230. Men mange andre motorer har også vært levert. Ytelsene spenner fra 118 til snaut 300 hester, mens slagvolumet er fra to til fem liter.
Dieselmotorene leveres både med og uten turbo. Disse motorene utvikler fra 75 til 150 hester. Slagvolumet er fra to og opp til tre liter.Karosseriet fåes også i de fleste former og fasonger; sedan, stasjonsvogn, coupe og cabriolet er variasjonene som E-klassen var produsert i.
Dette er feilene
Motor/ Drivverk:- Oljelekkasje fra motor, gearkasse og differensial- Ulyder fra differensial og gearkasse- Slitt kamaksel (gjelder 230 E)Karosseri:- Rust er ikke noe stort problem, men sjekk typiske rustområder (kanaler, innerskjermer og gulv)Diverse:- Ujeven bremsevirkning på håndbremsen- Slitte bremser- Fukt i lyktene- Defekte reflektorer i hovedlyktene- Rustet eksosanlegg- Utett soltak
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger