Alle Polo modeller er utstyrt med to eller tre dører, karosserivariantene er stasjonsvogn, kupe og sedan. Sedanutgaven ble kalt Derby i de første årene den var i produksjon, et navn den mistet i 1985.Motoralternativene spenner fra 45, 55 og 75 hestekrefter, en dieselversjon med 48 hestekrefter finnes også.
Vanlige feil og mangler
Karosseriet til Volkswagen Polo har ry på seg for å være solid, men Polo II begynner å bli en gammel bil. Og alderen tærer, det betyr at rust høyst sannsynlig vil være å finne på de eldste utgavene (produsert før 1990). Vanlige steder den liker å oppholde seg er blant annet på blekket under støtfangeren foran, hjulhus, bakluke og rundt vindusrutene.Motorene er stort sett solide, men drivakslene har en tendens til å være slitte, spesielt på biler som har gått langt.
Lekkasjer er også et utbredt problem. Oljelekkasjer finner man ofte rundt fordeleren og toppakningen. Vann har også en tendens til å lekke. Et av problemene er utett vannpumpe og lekkasjer ellers i kjølesystemet, blant annet ved ekspansjonstanken.
På biler med lang kjørelengde bør man i tillegg undersøke hjullagrene, som ofte er slitte. Hjullagrene kan du sjekke ved å dra i hjulet når bilen er jekket opp og kjenne etter slark. Bortsett fra dette er det ikke mange feilene som finner veien til Volkswagen Polo.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger