Men du skal kikke et par ganger på X1 før endringene fra forgjengeren S1 begynner å utmerke seg. Det er ikke så rart, for foreløpig går det knapt 50 Bueller på norske veier, og de kompakte syklene er enda ikke noe hverdagssyn.
Sterkere motor, ny styling
Fortsatt er Buell-motorene basert på HDs 1200 Sportster-motor, men Buell-versjonen yter halvannen gang mer enn originalen. Med blant annet nytt bensin-innsprøytningssytem er toppeffekten i år hevet fra 86 til 95 hester, fortsatt ved lave 6200 omdreininger, kombinert med lastebilaktige 116 Nm dreiemoment.
Sykkelen har fått litt kraftigere og bredere ramme, men viktigere er det kanskje at den meget omdiskuterte brødboksen - unnskyld - luftfilterboksen på høyre side er slanket og samtidig har fått et matchende luftinntak på venstre side. Den nye bakrammen i børstet aluminium er også et interessant, nyskapende stylingelement.
Mens det tidligere var WP som forsynte Buell med demperkomponenter, er det nå Showa som har fått jobben. Legg merke til at bakdemperen ligger under motoren og virker i strekk, i motsetning til konvensjonelle dempere. Foran sitter en kraftig oppned-gaffel. Det er visstnok Nissin som nå leverer den seks-stemplede bremsekalipperen som virker på den ene, men kjempestore 340 mm bremseskiven foran. Sammen med forsterket ramme, er også den nye svingarmen i aluminium med på å forsterke sykkelens torsjonsstivhet ytterligere.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger