I rattnavet finner du all betjening av fartsholder og radio. Det er ikke så altfor spesielt, det spesielle består i at navet ikke lenger er et nav men blir stående fast når du dreier på rattet. Riktignok har de ikke tatt skrittet fullt ut ved å integrere flere funksjoner i denne delen av det som må regnes som en del av det faste dashbordet, men løsningen kan vise seg svært brukervennlig i praksis. I en vanlig bil med multifunksjonsratt er det av og til problematisk at fartsholder og volum på radioen bytter plass.
Personbil og Coupé
Femdørsutgaven, en bil sannsynligvis i størrelse mellom kompaktklassen og mellomklassen, får en relativt tradisjonell form med klare paralleller til C3. I Norge blir det dette den mest interessante bilen fordi det ser ut som stasjonsvognen ligger et stykke frem i tid.
Coupé-utgaven er mer spesiell med en 90-graders knekk i bakvinduet og sterk helning i takvinkelen fra B-stolpen og bakover. Denne vil nok overta for Xsara som WRC-bil, og i den forbindelse kan vi jo håpe det dukker opp spennende gateversjoner.
Svinge-xenon
En innretning fra DS-tiden er tilbake, frontlys som følger rattet og lyser bedre i svinger. Det ser faktisk ut som Citroen har tenkt å la xenonlys være standardutstyr, i tilfelle blir dette denne første bilen utenom luksusbiler med dette som standard.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger