Vi har tidligere omtalt den kommende 1.6-literen med 90 hk i modellen Clio 1.6 Si (som du kan lese mer om ved å klikke her). Denne artikkelen sto på trykk allerede 10. februar, men det er fortsatt ikke klart om modellen skal tas inn til Norge, i følge produktsjef Jan Erik Uthus hos Renault-importør Volvo Norge AS. Dersom modellen kommer til Norge, skjer ikke dette før høsten 1999.
I mellomtiden har Renault rukket å lansere enda en Clio-modell med 1,6-liters motor, denne gang med 16 ventiler og hele 110 hk. Heller ikke denne er helt moden for Norgeslansering, og kilder i Volvo-systemet regner det for uvisst om bilen i det hele tatt kommer på norske skilter siden den prismessig vil komme til å kollidere med de rimeligste variantene av Renault Megane.
Sportsmodell
Den nye Clio 16V blir en ren sportsmodell med stivere fjæring, og Renault har også gått til det skritt å gjøre kregningsstabilisatorene både froan og bak stivere enn på standardmodellene. 14-tomsdekkene er byttet ut med bredere og lavere sko i dimensjonen 185/60R14.
For ytterligere å understreke det sportslige preget, er rattutvekslingen gjort høyere -- med det resultat at styringen blir mer direkte enn på de mer komfort-orienterte familiemodellene.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger