

7 hestekrefters økning gjør at Cooper S nå har 170 hesterkefter ved 6.000 o/min. Dreiemomentet er også økt med 10 Newtonmeter (Nm), nå er 220 Nm tilgjengelig ved 4.000 o/min. Sammen med en sekstrinns girkasse er dette effekt nok til at Mini Cooper S kabriolet stikker til 100 km/t på 7,4 sekunder.
Samtidig med ansiktsløftning
De endringene som er gjort på Mini med tak, blir å finne igjen på kabrioletutgaven. Ny front- og hekkstøtfanger, og klare lyktglass er lettest gjenkjennelig. Også ryggelyset er endret ved at det nå er integrert i baklysene. Interiøret er også oppgradert med seter som skal gi bedre støtte og større oppbevaringsrom. Og isofix-fester for barnestoler er nå standard i alle utgaver.
170-hesteren gjør at en vanlig Cooper S kniper 0,2-sekunder fra 0-100 km/t i forhold til kabrioleten og i forhold til forrige versjon med 163 hestekrefter. En bitteliten økning i dreiemomentet i 90-hesteren som sitter i One, 1 Nm, skal sammen med ny girkasse sørge for bedre fleksibilitet. 115-hesteren i Cooper fortsetter uforandret.
Mini kommer som kabriolet i One- og Cooper-utgave i tillegg til Cooper S, og i løpet av mai kan du lese om vår første prøvekjøring her på DinSide Motor.
I mellomtiden kan du lese mer om Mini kabriolet her.