Det var i januar 2002 at niende generasjon Toyota Corolla ble lansert i det norske markedet. Det tok ikke mange månedene før det ble klart at den nye bilen ville bli Norges mest solgte modell. Og ved utgangen av 2002 viste det seg at mer enn 5.000 nordmenn hadde kjøpt seg en ny Corolla i løpet av året. Dermed knuste Corolla all konkurranse. Passat, som kom på andreplass, kunne bare skilte med 4.000 solgte eksemplarer.
Kun slått av Avensis
Også i fjor solgte Corolla godt og tok nok en gang førsteplassen, med nesten 4.400 biler. Men hakk i hæl fulgte nylanserte Toyota Avensis, som tok en sterk andreplass, med snaue 4.000 eksemplarer. Og når Avensis først kom i siget, skulle den vise seg å være ustoppelig. Ved utgangen av april var det solgt mer enn 2.300 Avensiser, mens Corolla måtte ta til takke med drøye 1.700 salg.
Udramatiske endringer
Likevel, nye Corolla har vært en suksess. Derfor lot vi oss overraske over at Toyota allerede nå kunne melde at en ansiktsløfting er rett rundt hjørnet. Etter å ha kikket nærmere på bildene, så viser det seg imidlertid at ansiktsløftingen er relativt udramatisk.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger