Corolla får ansiktsløfting

Toyota Corolla får sin første ansiktsløfting allerede i august - etter bare to og et halvt år på markedet. Samtidig får den populære kompaktbilen mer utstyr og et nytt dieselalternativ.

Publisert
Sist oppdatert

Det var i januar 2002 at niende generasjon Toyota Corolla ble lansert i det norske markedet. Det tok ikke mange månedene før det ble klart at den nye bilen ville bli Norges mest solgte modell. Og ved utgangen av 2002 viste det seg at mer enn 5.000 nordmenn hadde kjøpt seg en ny Corolla i løpet av året. Dermed knuste Corolla all konkurranse. Passat, som kom på andreplass, kunne bare skilte med 4.000 solgte eksemplarer.

Kun slått av Avensis

Også i fjor solgte Corolla godt og tok nok en gang førsteplassen, med nesten 4.400 biler. Men hakk i hæl fulgte nylanserte Toyota Avensis, som tok en sterk andreplass, med snaue 4.000 eksemplarer. Og når Avensis først kom i siget, skulle den vise seg å være ustoppelig. Ved utgangen av april var det solgt mer enn 2.300 Avensiser, mens Corolla måtte ta til takke med drøye 1.700 salg.

Udramatiske endringer

Likevel, nye Corolla har vært en suksess. Derfor lot vi oss overraske over at Toyota allerede nå kunne melde at en ansiktsløfting er rett rundt hjørnet. Etter å ha kikket nærmere på bildene, så viser det seg imidlertid at ansiktsløftingen er relativt udramatisk.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer