Dagens Honda CR-V ble introdusert så sent som våren 2002 og ble raskt en av de mestselgende bilene i sin klasse. Riktignok er Toyota RAV4 klassens desidert bestselgenede modell, men CR-V kjemper med Nissan X-Trail om andreplassen. Dette er godt gjort fordi CR-V, i motsetning til X-Trail, ikke kan leveres med dieselmotor. En 2,2-liters dieselmotor er imidlertid på vei og vil være på plass våren 2005.
Mer eksklusiv
Men først skal altså CR-V moderniseres, til tross for bilens korte historie. Ved første øyekast virker ikke endringene spesielt omfattende. Likevel, noe har skjedd. For den ansiktsløftede utgaven fremstår utvilsomt som en mer eksklusiv bil.
Hvis man ser nærmere etter vil man finne ut at en av årsakene er en mer rundhåndet bruk av lakksprøyten. Blant annet er områdene rundt det nedre luftinntaket nå lakkert i bilens farve. Også hjulbuer og kanaler har fått seg noen strøk lakk, i likhet med nedre del av bakre støtfanger. Dette er selvsagt ikke spesielt smart med tanke på terrengkjøring. Men fordi storparten av de potensielle CR-V-kundene trolig er langt mer opptatt av utseende enn av terrengkjøring, har nok Honda gjort et riktig valg.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger