Det finnes en rekke opplagte temaer man kan trekke frem hvis målet er å skape engasjement og diskusjon blant bilinteresserte. Dagens tema er opplagt blant disse.
Les også: De beste vinterdekkene 2009
Årsaken til at dette temaet aldri blir utdatert, er at de aller fleste bileiere opplever at dekkene som sitter på drivhjulene slites mer enn de som sitter på den passive akselen. Det betyr for de aller flestes vedkommende - de som kjører forhjulsdrevne biler - at forhjulene slites raskere enn bakhjulene. Fordi de færreste tar seg råd til å kjøpe nye dekk hvert år, må vi hver vår og hver høst ta stilling til dette temaet: Skal jeg plassere de minst slitte dekkene foran eller bak?
Les også: Ruller dekkene dine feil vei?
Vi tok feil
Vi her i DinSide har vært blant dem som i ulike sammenhenger har predikert at de beste dekkene bør plasseres foran. Vår begrunnelse for dette standpunktet har blant annet vært at forhjulene gjør størsteparten av jobben ved innbremsing, i tillegg til at de gjør hele jobben ved retningsendring.
Les også: Slik skifter du dekk (video)
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger