Vinteren 2009 lanserte Citroën en omfattende kampanje for å oppgradere sitt image. Forhandlernettverk ble omstrukturert, ny logo ble introdusert og DS-merkevaren ble hentet inn "fra kulden".
Ingen padde
Ikke det at "padda" som revolusjonerte bilverdenen i 1955 gjenoppsto, men en egen, mer premium-orientert modellrekke ble innført parallelt med standard produktlinje. Det ble allerede da annonsert at det skulle presenteres tre modeller i løpet av de tre neste årene, DS3, DS4 og DS5 - i økende størrelsesorden.
Mer høyverdig
DS står for "premium-feel" med dertil hørende materialkvalitet og høyere grad av eksklusivitet, samt mer sportslighet og kjøreglede. Vi testet nylig DS3, som bekrefter at Citroën lykkes med sin produktposisjonering. Den konkurrerer blant annet mot Audi A1, Alfa MiTo og Mini Clubman.
A3-konkurrent
Og nå står altså DS4 for døren. I motsetning til DS3, som har tre dører, er dette en femdørsmodell selv om man ved første øyekast kunne komme i skade å tro at den mangler dører bak. Disse er kamuflert, på en analog måte med den Alfa 156 introduserte. Bilen plasserer seg i Golf-klassen, men altså med et premium-tilsnitt. Den sikter derfor mer mot den etterhvert aldrende Audi 3, samt den snertne Alfa Giulietta.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger