Dekker bilforsikringen uflaks?

Noen lar deg tabbe deg ut - uten bonustap.

50 om dagen fyller feil. Vet du om forsikringen din dekker feilfylling og eventuelle følgeskader? Foto: PantherMedia / Alexander Podshivalov
50 om dagen fyller feil. Vet du om forsikringen din dekker feilfylling og eventuelle følgeskader? Foto: PantherMedia / Alexander Podshivalov Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

50 om dagen fyller feil drivstoff, noe som kan bli en dyr affære dersom du ikke oppdager feilen før du har fyrt opp motoren og kjørt avgårde. Tabben er verst dersom du fyller bensin på dieseltanken - en dyrkjøpt erfaring for DinSides journalist.

Å miste bilnøklene kan også bli en dyr affære, og hva med kostnadene for nedsølt interiør som følge av plutselig bilsyke?

Vi har sjekket hva bilforsikringen egentlig dekker av disse ofte kostnadskrevende tabbene - eller uhell/uflaks om du vil.

Du kan gardere deg mot én tabbe: Smart oppfinnelse hindrer feilfylling

Uflaksdekning

Vi har tidligere skrevet om bilnøkkelforsikring - og hvilke forsikringsselskaper som dekker tap eller tyveri av bilnøkler. Det kan koste opptil 4.600 kroner for en ny bilnøkkel, ifølge en prisundersøkelse gjort av bladet Autofil.

Både tap av bilnøkkel og feilfylling av drivstoff er noen av tabbene som forsikringsselskapet Codan fra sommeren av vil inkludere i sin uflaksdekning av bilen. Dette inkluderer forsikring mot uforutsett søl i bilen, og annen plutselig og uforutsett skade på bilen (nå er det er vel ikke mange skader på bilen som er planlagt og forutsett, men dog .../red. anm.)

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer