Test: BMW X1 xDrive 25e

Denne blir en storselger

Sjekk den elektriske rekkevidden!

Bmw X1 Xdrive 25e blir trolig den viktigste modellen for BMW i 2020 ved siden av den helelektriske i3. Grunnen er den ladbare drivlinjen som gir den mye motor, fint forbruk, firehjulsdrift og automat for en svært hyggelig pris. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det er mange nordmenn som strekker seg det lille ekstra for å få BMW-logoen i grillen. De siste åra er det BMW i3 som har vært storselgeren, og det vil det fortsatt være.

Men flerbrukeren Active Tourer har også blitt en knallsuksess i Norge, til tross for at det er en forholdsvis kjedelig flerbruker, en karosseriform alle skygger som corona nå for tiden.

Men takket være den ladbare hybridløsningen som tilbyr kombinasjonen power, firehjulstdrift, automat, plass og lavt forbruk for en billig penge, særlig dersom du leaset den, er det mange av den på veien.

Men det er SUV nordmenn helst vil ha, og når X1, som er bygget på samme plattform som Active Tourer, 1- og 2-serie, endelig kommer med avgiftsfri ladbar utgave som gjør den til innstegsmodellen, vil det overraske oss om den ikke overtar suksessen. Derimot spår vi en tung tid for Active Tourer.

X1 er ikke ny

BMW X1 i dagens utførelse er ingen ny bil, men den har akkurat fått en velkommen facelift. Grillene er større og er trukket litt over panserknekken, all plast-design både foran og bak er redesignet og lampene er nye.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer