Det er først og fremst fire inntrykk som har festet seg etter at vi fikk det første møte med nye 208 i Paris i forrige uke:
Den har fått et betydelig mer spennende utseende enn dagens modell. Designerne har uten tvil hentet inspirasjon fra SUV-storebror 3008, som allerede er populær i Norge.
For det andre vil en ren, elektrisk utgave av bilen bli svært populær i Norge. Rekkevidden fra det 50 kWt store batteriet oppgis til 340 kilometer etter den nye, strenge WLTP målemetoden. Den elektriske utgaven kommer samtidig med bensin-utgavene.
Større og tøffere
For det tredje blir nye 208 en god del større enn dagens. Batteripakken ligger under gulvet slik at den heller ikke stjeler plass inne i bilen. Det betyr at vi har grei benplass i baksetet. Bagasjerommet er dessuten blitt større og rommer nå 265 liter.
Og for det fjerde: Nye seter gjør at følelsen av komfort bak rattet er bedre. Peugeot har valgt å beholde det lille rattet som skal gi en sportslig kjørefølelse. Det aller tøffeste er det nye, tredimensjonale instrumentet, som blant annet viser hastighetene.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger