Volvo V60 T6 Polestar AWD

Denne er for drøy for de fleste

Rallybil forkledd som stasjonsvogn.

TØFFERE ENN DEN SER UT: Kun de små påklistrede frontspoilerne på hjørnet, en større takspoiler og defuser utgjør karosseriendringene på Polestar. Men under panseret hviler det en hissig toliter med både turbo og kompressor som yter 367 hester. Disse når bakken med alle fire hjul. Foto: Rune M. Nesheim
TØFFERE ENN DEN SER UT: Kun de små påklistrede frontspoilerne på hjørnet, en større takspoiler og defuser utgjør karosseriendringene på Polestar. Men under panseret hviler det en hissig toliter med både turbo og kompressor som yter 367 hester. Disse når bakken med alle fire hjul. Foto: Rune M. Nesheim Vis mer
Publisert

Volvos representant har aldri glist mer enn da han overleverte nøkkelen til denne bølla i fargen Rebel blue. Og Volvo-selgere har all grunn til å smile.

Den nye miljøvennlige avgiftsomleggingen fra høyresiden har resultert i at ALLE kjøper de dyreste modellene hos Volvo om dagen.

Det er lange ventelister på XC90 T8 med 407 hester og uendelig lange på V90 T8 med samme drivlinje. Det vil det også bli om det annonseres at V90 Cross Country også kommer som ladbar.

Dette lynraske blåbæret har fått den samme toliteren som de to førstnevnte, men slipper å drasse på batteripakka. Det gjør den brennkvikk, og utrolig nok har også V60 Polestar blitt nesten 100.000 kroner billigere etter avgiftsomleggingen. Er det rart de gliser?

Bølle

Volvo V60 Polestar har vært på markedet siden 2014 men har frem til nå hatt en herlig syngende sekssylindret treliter med 350 hester under panseret. Den var koblet til en litt lite responsiv 6-trinns automat.

Den konkurrerer egentlig med Mercedes-AMG C43 og Audi S4 både når det gjelder størrelse og effekt, men mens konkurrentene fortsatt tilbyr silkemyk businesspower fra treliters turbomatede seksere og justerbart understell, lapper V60 deg nå i bakhodet med en rampete toliter med både turbo og kompresser, samt fast demping fra den anerkjente svenske støtdemperprodusenten Öhlins.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer