Test MG 4

Denne har vi trua på

Den ser kul ut, har god kjørekomfort, lang rekkevidde og koster ikke all verden. MG 4 er en av høstens nye elbil-stjerner.

MODERNE: MG 4 er bygget på en ny, dedikert elbil-plattform og har fått en kraftig oppgradering når det gjelder utstyr og kjørekomfort. Video: Rune Korsvoll Vis mer
Publisert

Da MG ZS EV kom til Norge for et par år siden, tok den norske bilkjøpere med storm. Fram til da hadde nordmenn rynket på nesa av biler fra Kina. I løpet av det første året solgte ZS EV dobbelt som mye som det den ferske importøren hadde turt å drømme om. Rimelig pris var helt avgjørende for suksessen.

Nå lanseres etterfølgeren MG 4, som er like stor som ZS EV, men er mer moderne på alle måter. Også her er prisen et viktig salgsargument. Som en av de første i Norge har vi prøvekjørt bilen.

Konklusjonen: For deg som er på jakt etter en elbil som ikke er altfor stor, men som har god rekkevidde og en rimelig pris, er dette en av høstens aller viktigste nyheter.

Bare bakhjulsdrift

MG 4 er bygget på en ny plattform, har fått et mer sportslig utseende og et moderne, minimalistisk design i interiøret. Importøren kaller det en SUV, men vi kaller dette en crossover – en mellomting mellom en vanlig personbil og en SUV. Den har litt bedre bakkeklaring og du sitter litt høyere enn i en vanlig personbil, men den kommer bare med bakhjulsdrift.

God rekkevidde

Batteripakken på 64 kWt skal gi deg en rekkevidde på 435 kilometer. Varmepumpeteknologi for å beholde mest mulig av rekkevidda vinterstid, er standard. Sammenliknet med ZS EV har MG 4 fått en kraftigere motor på 204 hester.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.