Angsten for å kjøre tom for strøm hindrer mange i å kjøpe sin første elbil. Et annet dilemma for kunder som er i ferd med å kjøpe elbil, er om de skal betale mye penger for en bil med et stort batteri som dekker behovet for å kjøre langt en gang i blant. Eller gå for en billig bil med kortere rekkevidde.
Den franske oppstartsbedriften EP Tender mener de har eliminert begge disse problemene ved å utvikle en liten batteri-tilhenger.
Dobler rekkevidden
- Vi løser problemet med at billige elbiler ofte har kort rekkevidde. Med en slik henger kan disse bilene også brukes over lange distanser uten hyppige ladestopp, sa EP Tender-sjef Jean-Baptiste Segard, da batteri-tilhengeren ble vist fram under MOVE2020 mobilitets-show i London nylig.
Planen er å plassere ut slike hengere på stasjoner langs hovedveiene, slik at det er enkelt å kjøre innom å kople til en henger når behovet melder seg. Hengeren har et batteri på 60 kWt, noe som er omtrent det samme som nye VW ID.3 vil ha når den kommer til sommeren ( 58 kWt – 420 km rekkevidde), eller litt mer enn det som er standard på en Renault Zoe (52 kWt – 395 km rekkevidde).
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger