Vi spurte etter volummodellen og mente da den som lå an til høyeste salgsvolum i Norge. Det skjønte de ikke og vi endte opp med modellen som har høyest slagvolum i stedet. Vi er med andre ord fortsatt i Milano på testkjøring av nye Superb stasjonsvogn. Etter å ha tilbrakt et par dager i denne gedigne stasjonsvogna ble det også anledning til å kjøre verstingen, Superb V6 4x4. Her snakker vi om noe så sjeldent som en skikkelig kubikkmotor, uten lading, og med den litt brå og herlige responsen som en V6er har.
I tillegg har denne bilen full pakke med firehjulsdrift og sekstrinns dobbelkløtsj automatgirkasse.
Resten av bilen er kliss lik de andre Superbene, og det er svært lite som avslører den store V6-motoren. Fire blanke eksosrør, to på hver side, er det eneste vi la merke til i farten.
Familieracer
Stasjonsvogner med store motorer er herlige transportmidler, men Skoda har valgt å gjøre det litt annerledes enn en del andre, og særlig premiummerkene. Superb V6 er ganske myk i fjæringen. Det går selvsagt ut over kjøreegenskapene, men det er behagelig å suse av gårde uten å kjenne alle kulene i veien. Man kan også gjerne si at det duver litt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger