Snøen laver ned og kulda biter. Elbil24.no utfører her det som faktisk er verdens første rekkeviddetest av Audis nye helelektriske bil, e-tron. Det er jo ganske overveldende at over 7.000 kunder går og venter på bilen de har bestilt, uten helt å vite eksakt hva de venter på.
Dette er fjerde gang vi kjører nykomlingen, og endelig kan vi si noe om det de fleste faktisk lurer på, forbruket og rekkevidden.
Bare for å rydde unna det elementære med en gang. Elbil24.no har tidligere skrevet om detaljene, men kan likevel kjapt nevne at bilen har firehjulsdrift i form av to motorer, en foran og en bak, som samlet kan by på 408 hestekrefter fra et dreiemoment på 664 Nm.
Sprinten til 100 km/t går unna på 5,7 sekunder, og toppfarten er begrenset til 200 km/t, ifølge papirene. Dette har vi ikke testet, ettersom verken føre eller fartsgrenser tillater det.
Bagasjerom og plass i baksetet har vi også tatt for oss i tidligere saker, men du har 600 liter til rådighet helt bakerst før du legger ned seter, pluss 60 liter i frunken under panseret.
Det mange vil vite er hva forbruket ligger på, hva rekkevidden er i praksis, og hvor raskt den faktisk kan lade. Dette har vi også testet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger