Design, utstyr, Sport og priser

Den ansiktsløftede Freelander er uten tvil den tøffeste i klassen og terrengegenskapene er fortsatt overlegne. Men bilen er fremdeles belemret med en rekke svakheter.

Publisert
Sist oppdatert

Synes du dagens Freelander er tøff? Da kan vi love deg at du vil digge den ansiktsløftede utgaven. Blant annet er de nye frontlyktene laget over samme lest som dem vi kjenner fra storebror Range Rover. Det betyr at klare lykteglass nå beskytter to diagonalt plasserte, runde reflektorer.

Mer lakk

Samtidig har Land Rover vært rause med lakken. Både rammen rundt den nye grillen - og støtfangerne - er nå lakkert i bilens farve. Unntaket er et 30 centimeter bredt sort felt, som strekker seg vertikalt fra frontlyktenes nye bue og gjennom støtfangeren. Dette gir en spesielt tøff effekt på de lyse utgavene.

Også hekken er endret. Blant annet er de nedre baklysene løftet opp, samtidig som de har fått nytt utseende. Og de ytre delene av bakfangeren prydes nå med lakk i bilens farve.

Nye instrumenter

Interiøret har også fått et løft. Instrumenthuset har blitt smalere og nye instrumenter omsluttes av lakkerte ringer. Knappene som tidligere var plassert i ytterkant av instrumenthuset er flyttet til dashbordet og vindusknappene er flyttet fra midtkonsollen til dørarmlenet (på femdørsutgaven). En rekke koppholdere og oppbevaringsrom er fortsatt på plass.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer