Maserati 3500GT

Det tok Mads tre år å pusle sammen sin egen Maserati

Det er én ting Mads Elbe Thomassen ikke liker ved sin Maserati 3500GT: At den koster en formue.

MASERATI 3500GT: Dette er drømmebilen til Mads Elbe Thomassen. Alle foto: Paal Kvamme
MASERATI 3500GT: Dette er drømmebilen til Mads Elbe Thomassen. Alle foto: Paal Kvamme Vis mer
Publisert

– Det var helt tilfeldig, sier Mads Erbe Thomassen.

Høyrefoten hans jager bensin inn i tre doble Weber-forgassere. Barytonrøsten fra Modena begynner å synge. Så legger vi ut på tørre høstveier i en aldrende superstjerne, som fremdeles kan få det til å skumme rundt kjeften på forbipasserende.

Les også om Maserati som får fersk heder for interiøret i Levante.

Slik 54-åringen sitter og gliser i det røde skinnsetet, bak alle de klassiske, runde Jaeger-instrumentene, er det rart å høre at bilen ikke alltid har vært Thomassens store drøm. Bergenseren fikk dilla på bilen etter at han kjøpte den.

– Jeg hadde lyst på en Maserati, kanskje en Mexico. Så jeg satte inn en «ønsker å kjøpe»-annonse på Finn.no, sier han.

Noen Mexico-eier meldte seg aldri. Istedenfor fikk bergenseren en melding om han kjente noen som var interessert i en 3500GT - rett nok i deler.

Puslespill i pappkasser

Snart var Thomassen på vei hjem fra Østfold, som den stolte eier av veldig mange pappkartonger en en halvferdig Maserati fra 1960. Nå begynte et puslespill som skulle ta tre år å legge. Han støvsugde Internett for informasjon om den sjeldne bilen. Gjennombruddet kom da han fikk kontakt med Arild Øverby i Vikersund.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer