Nytt karosseri, nytt interiør, og ny drivlinje med opp til 80 kilometers elektrisk rekkevidde. Dette er situasjonen når Chevrolet nå lanserer en helt ny Volt.
I Norge skal bilen selges som Opel Ampera, når den kommer på markedet i løpet av 2016.
Chevrolet er ikke mindre optimistiske enn at de kaller bilen den mest kapable ladbare hybriden på markedet, når den dukker opp. I denne prisklassen vil den først og fremst konkurrere mot Audi A3 e-tron og VW Golf GTE.
Interessant forbruk
Å definere forbruket på en ladbar hybrid er nærmest umulig. Det avhenger av kjørestil og type kjøring, som ved alle andre biler.
I tillegg handler det også om hvor ofte du lader batteriene via stikkontakten, og hvor lange distanser du kjører mellom disse oppladingene.
GM oppgir et interessant tall for å definere dette. De tror kundene av Volt i gjennomsnitt vil kjøre tusen miles mellom hver gang de må fylle bensin. På godt norsk betyr dette 160 mil.
Se flere bilder:
Ny drivlinje
Det aller meste i nye Volt er nytt. Den får en tomotors elektrisk drivenhet som er 12 prosent mer effektiv, samtidig som den veier hele 45 kilo mindre enn på første generasjon Volt. Batteriet har en økt kapasitet til 18,4 kWt gjennom 192 celler, mot tidligere 288 celler, noe som gir en vektreduksjon på 9 kilo.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger