TEST: Rolls-Royce Phantom

Dette er verdens beste bil - punktum!

I over hundre år har Rolls-Royce produsert det ypperste innen luksusbiler og i dag heter flaggskipet Phantom. Men har tiden løpt fra en av verdens mest tradisjonsrike bilprodusenter? Definitivt ikke.

Rolls-ROYCE PHANTOM: Bilen har fortsatt «Coach Doors»; det føles som inngangen til Downton Abbey. Velkommen til en verden av luksus! Foto: Jamieson PothecaryVis mer Vis mer Vis mer Vis mer Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Jeg kjørte en dame til en premierefest en gang. Etter en liten stund kommenterte hun at sømmene i setene til Rolls-Royce Phantom, som jeg kjørte henne i, lignet veldig på hennes eget arbeid. Hun jobbet nemlig hos Rolls-Royce. Hun var ikke hundre prosent sikker, så jeg måtte sjekke, sier representanten fra Rolls-Royce, Andy.

Vi sjekker nøye. Sømmene er så små og tett sydd at for å oppdage eventuelle feil, måtte vi minst ha satt inn et dobbelt lag med kontaktlinser. Det er fort gjort å glemme det på lanseringer, å se etter de minste detaljene. Denne gangen har vi skrevet en huskelapp i notatblokka. «Finn en feil». Utover dagen fortsetter jakten ...

Lang, lang rekke ...

Vi har skjønt det nå: Har du penger ... nei, vent litt. Vi starter på nytt:

Har du veldig, veldig mye penger, skal alt være langt: Innkjørselen til huset, beinplassen på flyet, kontoutskriften, båten - og ikke minst bilen. Phantom en intet unntak. 5,8 meter måler den.

- Oh, har dere bare tatt med lange utgaver? spør en svensk kollega.

- Eh, nei. Disse er standard Phantom-biler, svarer Andy.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer