Dette mener vi om bilmerkene

Nordmenn har størst kjennskap og tillit til europeiske bilmerker - med ett viktig unntak: Toyota. Sistnevnte havner nok en gang på førsteplass i Gallups store bilundersøkelse.

Publisert
Sist oppdatert

Gallup Bilindeks har vært gjennomført årlig siden 1996, og 2006-resultatene er nå klare. Gallup Bilindeks 2006 reflekterer oppfatningene til nesten 5.500 av fjorårets nybilkunder, som har blitt bedt om å svare på hva de mener om 24 av bilmerkene som markedsføres i her i landet. Spørsmålene er fordelt på fem undergrupper, der respondentene blant annet har blitt bedt om å fortelle hvilken kjennskap til og hvilket totalinntrykk de har av de ulike merkene. I tillegg har respondentene svart på hva de mener om det aktuelle merkets profil, i hvilken grad det aktuelle merket var med i vurderingsprosessen og om merket til syvende og sist faktisk ble valgt.

Toyota på topp for femte år på rad

Svarene viser, ikke overraskende, at Toyota nok en gang går seirende ut av Gallup Bilindeks, slik merket har gjort hvert år siden 2002. Dermed må Volkswagen nok en gang finne seg i å bli tildelt sølvmedaljen, noe merket har gjort årlig siden merket tapte førsteplassen til Toyota. Tredjeplassen går til svenske Volvo, som gjør det langt bedre enn landsmannen Saab. Saab må nøye seg med en tiendeplass.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer