Årets mest solgte biler:

Dette var nordmenns favoritt-biler i 2018

Halvparten av modellene på topplista er rene elbiler.

POPULÆRE BILER: Mens nordmenn har slitt med å få tak i de ettertraktede elbilene Hyundai Kona (t.v.) og Opel Ampera-e (t.h.) har Nissan levert jevnt og trutt av sin Leaf (bak). Foto: Jamieson Pothecary
POPULÆRE BILER: Mens nordmenn har slitt med å få tak i de ettertraktede elbilene Hyundai Kona (t.v.) og Opel Ampera-e (t.h.) har Nissan levert jevnt og trutt av sin Leaf (bak). Foto: Jamieson Pothecary Vis mer
Publisert

Fjoråret er historie. Dermed er det tid for å oppsummere 2018 på alle mulige måter. Vi synes bilsalget er så morsomt at vi gjerne vil se ekstra nøye på de ti modellene som solgte best.

Vel bekomme.

10. Renault Zoe

Solgt 2018: 3141 biler. Elektrisk.

Et par år etter at Renault avduket sin nye Zoe med 400 kilometers rekkevidde, er elbilen Norges tiende mest solgte bil.

9. Toyota Rav4

Solgt 2018: 3627 biler. Hybrid.

Toyota er et merke som står støtt på beina i Norge. Rav4 er en vinneroppskrift for folket som elsker SUV. Modellen vi testet for snart tre år siden er Norge niende mest solgte bil, men oppe på fjerdeplass på SUV-lista for 2018.

Snart kommer imidlertid en helt nye Rav4. Den vil nok få enda mer fart på nybilsalget, sammenlignet med den utgående modellen. Toyota Rav4 Hybrid spås faktisk å kunne bli Norges aller mest solgte SUV.

8. Tesla Model S

Solgt 2018: 3633 biler. Elbil.

Tesla har vært en revolusjon for elbilene. Det kan man se i denne sammenligningen, som går helt tilbake til 1899.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer