I 2013 begeistret BMW et bredt publikum, samtidig som de ga mange av sine tradisjonelle fans et sjokk, da de viste seg som tilhengere av elektrifisering i form av elbilen i3 og sportshybriden i8.
Siden har det gått slag i slag med visjoner om elektrifisering, autonomi og stadig mer førerassistanse, etterhvert via nettet med sanntidsinformasjon overført både fra omgivelser og andre biler.
Ruvende SUV
Og dette er i dag BMWs måte å se bil-fremtiden på. Vision iNEXT Concept, som den foreløpig heter, er en stor SUV, i størrelse mellom nye X5 og den kommende X7 (506 centimeter lang, 169 cm høy og hele 206 cm bred).
– iNEXT-prosjektet er en viktig hjørnesten for BMWs fremtid. Dette er vårt neste flaggskip, og bilen vil bli styrende for alle våre kommende modeller, så vel som for hele selskapet, sier BMW Group' s øverste sjef, Harald Krüger.
Ingen tvil: Også BMW har innsett at dagens løsninger og det entusiaster ser som ekte kjøreglede på lengre sikt bare vil kunne overleve i en nisje. Dermed har også konsernet valgt en fremtidsstrategi som er i tråd med det de fleste fremtidsforskere og trender peker mot som det som vil være individuell mobilitet i fremtiden.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger