DinSide løste problemet: Fikk 12.000 i "vrakpant" - til slutt

Bruktbilbransjen sliter, etter manges syn velfortjent, med et dårlig image, og mange kvier seg for å kjøpe bruktbil i det hele tatt. Mange har imidlertid større tillit til merkevareforhandlere enn til andre bruktbilforretninger. Vår leser Svein Dale var en av dem. Han ble derfor svært skuffet da Isbergs Bilia i Follo ikke holdt hva de lovet i sin annonse.

DAGLIG LEDER ORDNET OPP: Svein Dale ble den lykkelige eier av en Renault 19 til slutt. Det hadde han ikke blitt hvis han ikke sammen med DinSide tok kontakt med daglig leder i Bilia Follo. Etter dette møtet har han imidlertid opplevd eksemplarisk kundebehandling.
DAGLIG LEDER ORDNET OPP: Svein Dale ble den lykkelige eier av en Renault 19 til slutt. Det hadde han ikke blitt hvis han ikke sammen med DinSide tok kontakt med daglig leder i Bilia Follo. Etter dette møtet har han imidlertid opplevd eksemplarisk kundebehandling. Vis mer
Publisert

Svein Dale fant nemlig en svært fristende annonse i bladet "Nytt om Bil, Follo". Der lovet Bilia i Follo 12.000 kroner i "vrakpant" til alle som valgte å handle bruktbil hos dem. De eneste forutsetningene var at "Bilen må være reg. og alle avg. må være betalt".Flott, tenkte Dale, som var sikker på at svært få andre ville betale 12.000 kroner for hans relativt slitne Ford Fiesta 1986-modell. Han tok derfor turen til Ski for å kikke på hva Bilia Follo hadde av bruktbiler.

Kortvarig glede

Til sin store glede fant han to brukte Renaulter i 80.000-kronersklassen. Bilene så bra ut og hadde priser som var overkommelige for Dales lommebok. Men gleden ble kortvarig. For da Dale tok kontakt med en selger, og fortalte at han vurderte å kjøpe en av de to Renaultene, fikk han vite at tilbudet om 12.000 kroner i "vrakpant" ikke gjaldt hvis han valgte en av disse bilene. Noen skikkelig begrunnelse for dette ga selgeren imidlertid ikke. Dale prøvde å argumentere, men til ingen nytte - selgeren sto på sitt.

Irritert

Nå ble Dale irritert, annonsen sa jo ingen ting om disse begrensningene. Ikke fant han noen informasjon om dette i utstillingslokalene heller. Derfor mottok DinSide Bil en epost fra Dale. Vi syntes saken var interessant, og ønsket å finne ut hva som lå bak Bilias manglende vilje til å oppfylle det annonsen lovet. Vi ble derfor med Dale til Follo.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer