En undersøkelse fra den britiske forbrukerorganisasjonen Which, viser at 31 prosent av bilkjøpere har kjøpt en bil de senere angrer på at de kjøpte.
Og grunnen som får flest til å angre på bilkjøpet, er mekaniske problemer eller andre feil på bilen.
At bilkjøp er noe som opptar også norske konsumenter, viser seg også i antallet henvendelser til Forbrukerrådet. 11,4 prosent av alle henvendelsene til Forbrukerrådet i 2012, gikk på kjøp og salg av bil. Dette er nesten dobbelt så mange som antallet henvendelser rundt nummer to på lista, som gjelder husleie.
Hva med deg? Har du angret på et bilkjøp, og hva er i så fall bakgrunnen for denne misnøyen? Si din mening i debatten nedenfor!
Her er de sikreste og mest holdbare bilene når det kommer til pris
Anger og tilfredshet
Undersøkelsen er en del av den store bil-undersøkelsen Which Car Survey. Undersøkelsen dekker 47.716 biler, og avdekker forhold rundt bileiernes tilfredshet ved bilen sin, samt bilens pålitelighet.
Nest etter mekaniske og andre feil ved bilen, som altså er den desidert største grunnen til anger ved et bilkjøp, er at driftskostnadene ved bilen er høyere enn forventet.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger