Åtte høydepunkter fra CES-messa 2019

Disse fremtids-bilene er faktisk realistiske

Midt i en jungel av «buzzwords» og utopiske lovnader om bilens fremtid, klarte vi å sile ut de åtte mest realistiske og spennende konseptene fra CES 2019. Men ble vi egentlig overbevist?

KONSEPT BONANZA: Audi Aicon var en av utallige mange konseptbiler som ble presentert for oss på CES-messe i Las Vegas. Noen har en mer realistisk spådom om bilens fremtid enn andre ... Foto: Jamieson Pothecary
KONSEPT BONANZA: Audi Aicon var en av utallige mange konseptbiler som ble presentert for oss på CES-messe i Las Vegas. Noen har en mer realistisk spådom om bilens fremtid enn andre ... Foto: Jamieson Pothecary Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Elektronikkmessa CES, i Los Angeles, byr hvert år på kreative og fremtids-rettede duppeditter og ting. Slik var det også da Dinside var der tidligere denne måneden.

Mye av det som vises frem blir neppe noen realitet. Her er våre åtte motor-relaterte favoritter fra CES 2019 - alt fra realiteter til umulige visjoner. Vel bekomme.

8. Byton M-Byte

Hva er det? Kinesiske Byton viste frem sin produksjonsmodell av M-Byte. Elbilen er fullstappet med teknologi, og mange nordmenn står allerede på liste for å skaffe en.

Mest oppsiktsvekkende med bilen var en gigantisk 48 tommers skjerm, som strekker seg på tvers av begge A-stolpene. Byton kaller skjermen for «Shared Experience». Skjermen er ikke berøringsstyrt, men er stemmestyrt via Amazon Alexa eller håndgester over hovedskjermen.

Den kan også styres via en åttetommers skjerm, som er plassert i midtkonsollen eller en tredje monitor på syv tommer, som er integrert i rattet.

Du kan lese mer om vår nærmere kikk på M-Byte på CES 2019 her.

Dinside sier: Med en spådd startpris på ned mot 400.000 kroner og tilsvarende størrelse med en Tesla Model X, må dette bli en storselger. Det vi stusser på, er om med den kommer med alt de har lovet av utstyr. Da blir den fort dyrere. Sett deg på bestillingslisten, men sett litt ekstra penger inn på sparekontoen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer