De er lave og potente tosetere og er laget for folk å skape følelser både for de som kjører - og de som ser dem. Folk flokker seg rundt bilene og alle vi passerer snurrer hoder.
Med disse to slår janteloven ut i full blomst. De fleste er nysgjerrige og hyggelige, andre viser fingeren. Noen ser surt på deg og blir provoserte over at noen kan være så idioter og kjøpe noe sånt.
Bilene ser ut som en million kroner, men koster ikke mer enn den godt ustsyrte SUVen de selv kjører. Nordmenn er rare.
Aluminium eller karbon?
Begge bilene er midtmotors konstruksjoner, men likevel helt forskjellige. Cayman bygger i stor grad på tradisjonelle Porsche-løsninger fra 911. Strukturen er stort sett den samme helt til setene slutter. Derfra og bakover er den egentlig bare bedre. Motorplasseringen er snudd, slik at den flate 2,7 literen er plassert lavt nede foran bakhjulene i stedet for å henge bak.
Det gir en langt bedre vektfordeling enn storebror 911, men stjeler samtidig plassen som de to nødsetene bak hadde. I stedet får du et stort bagasjerom. Et like stort finner du foran.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger