Første E-klasse kupé kom i 1967. For de med litt dypt informasjonsbehov het den modellserien W114. Etter dette har Mercedes fulgt på med kupé av W123 i 1977, W124 i 1987 og CLK i 1997.
Mercedes fortsetter sin designsignatur med å droppe B-stolpen. Dette sammen med nedsenkede vinduer lager en stor åpning og en nydelig uavbrutt taklinje. Vår bil hadde i tillegg et kult panoramatak. Det blir godt med trekk når man åpner denne bilen helt. Behovet for kabriolet ble på mange måter ikke så prekært. Til sammenligning velger hverken BMW eller Audi denne løsningen. De kjøre med kraftig B-stolpe og dette gir på ingen måte den samme følelsen.
Plassen i bilen er grei, men denne modellen med panoramatak har liten takhøyde for de høyeste av oss.
Ikke et knirk
Ellers har testbilen også noe friske seter. Kanskje i hardeste laget, men dype med gode støtter og hodestøtten sportslig integrert i seteryggen. Hodestøtten kan likevel høydejusteres slik at denne viktige sikkerhetsinnretningen lett justeres til riktig høyde. I baksetet er også hodestøtten kun en forlengelse av seteryggen.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger