Edel-motorsykler!

Edelsyklene heter Mordsykler? Tja - hvorfor er vi ikke sikre på - men stilen er uansett veldig spesiell. Døm selv...

Publisert
Sist oppdatert

Mannen bak disse spektakulære custom-motorsyklene heter Fred Kodlin. Han er en tysk Custom-bygger basert i Borken i Hessen.

Det vi ser på disse bildene er et utvalg av hans meget spesielle modelltilbud, hvorav ti skinnende og glinsende eksemplarer var utstilt på årets Essen Motorshow, hvor vi fotograferte dem for dere.

  • Se bildene her!

Tidlig med Custom

48-åringen Kodlin startet sin løpebane som profesjonell i motorsykkelbransjen i 1982 med sitt første selskap, Chopperschmiede, men han hadde erfaring ni år tilbake i tid - som trettenåring begynte han med "customization" (spesialtilpassing/bygging) på sin egen Zündapp 50cc moped! Han gikk siden i lære og fikk de formelle tyske "mester"-yrkesbrevene som både smed og "kjøretøybygger".

Harley

Etter å ha importert og solgt Harley-Davidson-motorsykler i noen tid bestemte han seg for å bygge motorsykler på full tid i 1995. Han utviklet en motorsykkel med to sylindre i front og ble "Best in Show" i Daytona Bike Week i 1996.

Ble produsent

I 1997 vinner han respekt blant selv garvede motorsykkelfolk i USA med "F-1 Bike" som vinner Rat's Hole Show i Daytona. Året etter bygger han sin første ramme, som blir godkjent av TÜV, det offisielle tyske godkjenningsorganet. Kodlin er dermed formelt blitt motorsykkelprodusent.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer