Volt er Chevrolets og General Motors store fremtidshåp. Selv om den ikke kommer på markedet før om et par år ennå, har den fått svært mye oppmerksomhet, spesielt i hjemlandet USA, men også her i Europa.
Jubilant
Så har man også forsøkt å gjøre maksimalt ut av avdukingsprosessen gjennom å slippe stadig nye smakebiter. Bilder av hele bilen ble sluppet litt tidligere denne måneden, i forbindelse med General Motors hundreårsjubileum.
Omvendt hybrid

Kort sagt er Volt en el-bil med en ekstra forbrenningsmotor som ved behov driver en generator som igjen lader opp pakken av litiumion-batterier. På bare strøm skal Volt kunne gå omtrent 60 kilometer. Det er nok til å dekke de fleste bilturer i hverdagen. Når batteriene blir tomme, starter forbrenningsmotoren, som trolig vil gå på bensin eller E85, og lader batteriene slik at man kan kjøre videre.
Plug-in
Man kan selvsagt også lade batteriene med en vanlig strømkabel ut gjennom kjøkkenvinduet. Fra helt tomt til helt fullt tar det bare omtrent tre timer.
Den totale rekkevidden på bilen er ikke kjent, men sannsynligvis vil den være bedre enn på de fleste vanlige biler.
Sterk
El-motoren gir 150 hestekrefter og 370 newtonmeter. Det er ganske mye og trolig nok til å sørge for relativt gode fartsressurser. Toppfarten er typisk ganske lav, 161 kilometer i timen, men sier nok ganske lite om hvordan bilen oppleves i vanlige hastigheter.
Futurisk design

Designmessig er Volt typisk for nye strømdrevne og fremtidsinspirerte biler. Det betyr litt klumpete former, med en rund front og en kort, butt hekk. Mens biler som Toyota Prius og kommende Honda Insight er kombier, blir Volt en firedørs sedan.
2010
Produksjonen av Chevrolet Volt begynner om ganske nøyaktig to år, altså på høstparten i 2010. En Opel-versjon vil trolig også komme, men vil nok drøye ytterligere et år eller to.