Etter å ha kjøpt seg elbil for første gang, fikk askerbøring Erik de Mora seg en lite hyggelig overraskelse i form av en faktura fra Fremtind Service, Norges største AutoPASS-utsteder, noen måneder senere.
I sommer kjøpte han seg en Jaguar I-Pace, mens han fra før hadde en Mazda som han planla å selge. de Mora bestilte en ny bombrikke til elbilen og installerte den med en gang den kom i posten.
Det var Røyken og Hurum Avis som først omtalte saken.
Fakturerte for feil bil
De første fakturaene tenkte han ikke stort over, men da det i september dukket opp en bomfaktura på over 1000 kroner, som han omtaler som spinnvill, måtte han dobbeltsjekke fakturaen.
– Vanligvis betaler jeg bare fakturaene via Vipps, men denne gangen måtte jeg sjekke nærmere, forteller han overfor Dinside.
Det viste seg nemlig at Fremtind Service fakturerte de Mora for fossilbilen, ikke elbilen, noe som førte til mye høyere beløp på regningen. Og det var da problemene for alvor startet.
Han sjekket samtlige fakturaer fra juli til september – ingen var registrert på elbilen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger