Artikkelen er oppdatert med nye uttalelser fra Harald A. Møller, som ligger helt sist i saken, onsdag 25. november.
– Jeg håper folk som går med på kontrakten, har lest den nøye. Jeg kommer ikke til å skrive under med de gjeldende betingelsene.
Det sier Bengt Holmen bestemt til Dinside. Han er blant tusenvis av nordmenn som har reservert den ettertraktede elbilen Skoda Enyaq.
I september var bilen på turné i Norge. Da kunne han og et stort antall skuelystne få se - men ikke røre - bilen. Og følgelig langt fra prøve den.
Så i disse tider må de signere kontrakten, som Harald A. Møllers jurist har ført i pennen og hvor importøren tar flere forbehold (om pris og levering).
Problematisk kontrakt
Det later til å ha blitt vanlig. I konkurransen om å få de beste og mest ettertraktede elbilene, må kundene strekke seg langt - veldig langt.
Det er imidlertid ikke mangel på å røre eller prøvekjøre som får Bengt Holmen til å reagere. Han har for lengst akseptert at det «bare er sånn».
– Det er en sjanse som er akseptabel, når man kjøper noe som er under utvikling. Man får stort sett kvalitet når man kjøper fra VAG (konsernet som eier Audi, Volkswagen, Skoda mm), sier han.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger