Elektrisk moro fra Audi

Etter utstillingen i Frankfurt har den mistet nesten 2.000 newtonmeter!

Elektrisk moro fra Audi
Publisert
Sist oppdatert

Det opereres med noen merkelige tall for dreiemoment på Audi e-tron. Da bilen stod på messa i Frankfurt i høst oppga Audi hele 4.500 newtonmeter i dreiemoment.

Nå er dreiemomentet tatt ned fra til "edruelige" 2.650 newtonmeter. Det er fortsatt et voldsomt tall, men langt unna det som ble kommunisert ut i høst.

Gode ytelser

Motoreffekten er også tatt ned fra 313 til 204 hestekrefter. Det gjør at sprinten fra 0 til 100 går unna på 5,9 sekunder. 60 til 120 skal den klare på 5,1 sekunder. Toppfarten er begrenset til 200 kilometer i timen.

Effekten er fordelt mellom to motorer, og det ser ut som om det er organisert slik at hver motor driver et bakhjul hver.

Lang lading

Audi sier at bilen skal ha go-kart lignende kjøreegenskaper, og et litium-ion batteri med 45 kilowattimer skal gi en rekkevidde på cirka 250 kilometer. Batteriet er plassert lavt i bilen, bak kupéen og foran bakakselen, og veier 399 kilo inkludert konverter og elektronikk. I vanlig veggkontakt med 16 ampere lader du bilen på 11 timer. Et litt heftigere uttak på 400 volt og 32 ampere gjør at ladingen går unna på to timer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer