Det opereres med noen merkelige tall for dreiemoment på Audi e-tron. Da bilen stod på messa i Frankfurt i høst oppga Audi hele 4.500 newtonmeter i dreiemoment.
Nå er dreiemomentet tatt ned fra til "edruelige" 2.650 newtonmeter. Det er fortsatt et voldsomt tall, men langt unna det som ble kommunisert ut i høst.
Gode ytelser
Motoreffekten er også tatt ned fra 313 til 204 hestekrefter. Det gjør at sprinten fra 0 til 100 går unna på 5,9 sekunder. 60 til 120 skal den klare på 5,1 sekunder. Toppfarten er begrenset til 200 kilometer i timen.
Effekten er fordelt mellom to motorer, og det ser ut som om det er organisert slik at hver motor driver et bakhjul hver.
Lang lading
Audi sier at bilen skal ha go-kart lignende kjøreegenskaper, og et litium-ion batteri med 45 kilowattimer skal gi en rekkevidde på cirka 250 kilometer. Batteriet er plassert lavt i bilen, bak kupéen og foran bakakselen, og veier 399 kilo inkludert konverter og elektronikk. I vanlig veggkontakt med 16 ampere lader du bilen på 11 timer. Et litt heftigere uttak på 400 volt og 32 ampere gjør at ladingen går unna på to timer.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger