Test: Opel Corsa e

Elektrisk sjarmklump

En perfekt småbil.

BRA UTSTYRT TIL BRA PRIS: Opel har funnet resepten på en perfekt småbil. Etter å ha prøvd den nye Corsa e, er man ikke i tvil om at småbilene i fremtiden skal være elektriske. Video: Rune M. Nesheim Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Opel har funnet resepten på en perfekt småbil. Etter å ha prøvd den, er man ikke i tvil om at småbilene i fremtiden skal være elektriske.

Opel er i desperat behov av attraktive biler å selge, og at de ble kjøpt opp av PSA later til å være redningen for lynet fra Tyskland. Både Grandland X Hydbrid4 og nye Corsa vil definitivt være bestselgerne deres.

Corsa er bygget på PSA sin CMP-plattform som den deler med DS3 Crossback og Peugeot 208.

Tar ikke helt av

Corsa er den pertentlige tyskeren som er blitt invitert til fest av franskmennene for første gang og har valgt feil dresskode. Både DS og 208 er ganske sprelske, mens Opelen fortsatt kjører sikkert og har dress og stram slipsknute i tradisjonelt snitt. Det er få krumspring å spore.

Utvendig design er småkul og spretten uten å skremme en eneste sjel. Inni er den svært nøktern, langt over grensen til det kjedelige. Og det er et stykke igjen til logikken man finner i for eksempel Volkswagen.

Hva gjør for eksempel knappen for rattvarme i senter av knappene for adaptiv fartsholder? Og når interiøret appellerer til pensjonister, er det dumt å ha så små symboler at lesebrillene må på for enhver betjening av knappene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer