McElroy håper å få satt maskinen i produksjon i begrenset skala.
Boksermotorer er velkjente i motorsykkelverdenen; både BMW og Honda benytter seg av denne teknologien som begrenser vibrasjoner og gir lavere tyngdepunkt.
Ian McElroy syntes derfor det var naturlig å ta utgangspunkt i en boksermotor fra Subaru - da han skulle designe sin egen super-MC. Det dreier seg om motoren man finner i Impreza WRX.
230 hk
Det dreier seg om en turboladet boksermotor med fire sylindre og 2,5 liter slagvolum. I tillegg til turboladingen sørger variable ventiltider for god fyllingsgrad. Resultatet er 230 hestekrefter ved 5.200 omdreininger. Dreiemomentet er 320 newtonmeter ved 2.800 omdreininger.
Solidworks
For å designe motorsykkelen sin benyttet MElroy seg av ressurser på nettet og lærte seg CAD-programmet Solidworks. Resultatet ser du på disse bildene, og vi må si det virker ganske overbevisende om enn temmelig sært. Bortsett fra motoren er mange elementer hentet fra andre merker: Aksel bak er en del fra Datsun 280Z, navene foran er fra en GM-bil fra 80-tallet, girkasse fra en Mitsubishi-firehjulstrekker, demper bak fra Buell...
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger