Med C 180 CDI sedan og stasjonsvogn til henholdsvis 350.000 (349.900 for å være helt presis) og 375.000 kroner, forventer Mercedes-importøren fremgang i salget. Og det stemmer utvilsomt som Mercedes hevder, at konkurransekraften til Mercedes-Benz C-Klasse styrkes ytterligere gjennom lanseringen av den nye innstegsmotoren.
Ikke avgift på dreiemoment...
De to rimeligere utgavene vil være tilgjengelig fra juni i år. Nedtunede C 180 CDI, som har samme 2,1-litersmotor som C 200 CDI, yter 88 kW/120 hk og - det er viktigere - har et dreiemoment på 300 Nm. Drivstofforbruket skal ligge på respektable 0,5 l/mil med et CO2-utslipp på 130 g/km (137 g/km for stasjonsvognen) med manuell girkasse. Vi kjørte nylig C 200 CDI og kunne konstatere at tallene Mercedes oppgir faktisk ikke er urealistiske. Den gode nyheten er at bilen ikke er noen sinke i trafikken. Toppfart på 215 km/t og 10,4 sekunder fra 0 til 100 er helt kurante verdier. (Gjelder sedanversjonen).
Stimuli fase to
Etter introduksjonen i fjor av markedsmodellen C 200 T CDI / CDI Avantgarde til Kr. 393.000, økte salget av C-klasse her i landet. Etter første kvartal i år lå imidlertid både Audi A4 (med 526 registrerte enheter), og BMW 3-serie (288 biler) foran C-klasse med sine 238 registrerte eksemplarer. Så den nye versjonen vil nok gi Mercedes-salget et kjærkomment "boost".
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger