Enda en ny Mercedes på vei

De siste årene har prestisjebil-produsenten Mercedes-Benz lansert nye modeller i et forrykende tempo. Hvis Automedia får rett, er enda en nykommer på vei.

Publisert
Sist oppdatert

Til tross for at Mercedes-Benz er kjent for å lage dyre biler, har den Stuttgart-basert bilprodusenten funnet markeder for et imponerende antall modeller. Det er faktisk svært få bilprodusenter som kan skilte med en like bred modellpalett som Mercedes-Benz. Hør bare: A-klasse (kort og lang), Vaneo, Vito, Viano, C-klasse (sedan, stasjonsvogn og sportkupé), E-klasse (sedan og stasjonsvogn), S-klasse, CL, M-klasse, G-klasse, SLK, CLK (kupé og cabriolet), SL og SLR - 19 modeller i alt. I tillegg er det klart at crossover-modellen GST vil bli satt i produksjon til neste år.

E-klasse-basert

Nå avslører vår samarbeidspartner Automedia at nok en Mercedes-Benz modell er under utvikling. Modellen, som sannsynligvis vil få navnet CLS, er basert på E-klasse og vil plassere seg mellom kupeene CLK og CL. CLS vil sannsynligvis bli markedsført som en kupé, selv om den vil få fire dører. Vi kommer i løpet av de nærmeste dagene tilbake med en artikkel der vi forklarer forskjellene på sedaner og kupeer.

Magisk B-stolpe

Som det manipulerte bilder viser, tror Automedia at Mercedes-Benz vil bruke glass for å skape en illusjon av at bilen mangler B-stolpe. Automedia tror også at CLS, i motsetning til E-klasse, vil få sammensmeltede lykter. De bakre sidevinduene vil også være hele og bakruten vil få en slakere vinkel enn den vi finner på E-klasse.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer