Volkswagen var relativt sent ute med å satse seriøst på SUV, i forhold til mange andre bilprodusenter. Men nå har de en svært komplett modellrekke i SUV/crossover-klassen, fra de største - Touareg, og i andre markeder Atlas og Teramont, til fra nå av de minste - det er dagens testbil, ved navn T-Cross.
Den vil konkurrere mot modeller som har vært på markedet en stund, som Renault Captur, Nissan Juke -pioneren i segmentet, og Peugeot 2008 - for ikke å snakke om konsernslektningen Seat Arona.
T-Cross kommer kun med forhjulsdrift. Den er basert på samme plattform som småbilen Polo, altså A0-versjonen av den modulære MQB-plattformen. Når vi går den i møte, før testkjøringen skal begynne, får vi likevel inntrykket av en større bil.
Maskulin
Det er det typiske Volkswagen-SUV-uttrykket med utpreget funksjonell formgivning - relativt firkantet, men harmonisk i proporsjonene og en tøff front, som Volkswagen selv kaller maskulin, noe som i grunnen er ganske dekkende.
Den er mindre løssluppen i designen enn den noe større T-Roc, men som vi skal se, gjør det at den innvendige plassen har kunnet bli utnyttet på en mer hensiktsmessig måte.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger