Vi befinner oss i det sørlige Afrika, nærmere bestemt i den namibiske ørkenen, der sola er i ferd med å gå ned. Det hele går fort for seg i forhold til hjemme: Den rosa fargen på himmelen går raskt over til lilla og deretter blir alt til slutt helt svart.
Akkurat det står dårlig i stil med inntrykkene det øvrige av dagen har gitt meg, for i dag har jeg som en av de første fått kjøre nye Audi e-tron for aller første gang.
Dette har gitt en forsmak på hva de over 5000 nordmennene som så langt har satt seg på liste har i vente. For å brenne litt krutt med en gang, så er det mildt sagt imponerende hva de har fått til.
Afrika: Substitutt for vinter og snø!
- I mangel på snø har vi lagt den dynamiske testkjøringen til et sted som likner, forteller Michael Wein. Han har utviklet bremsesystemene og elementene som sørger for optimal regenerering i nye e-tron.
Deres egne opplysninger vitner om at de har lyktes godt med oppgaven, for Audi forteller at over 90 prosent av bremseenergien gjøres gjennom elmotorene, og dermed omdanner energien tilbake til bruk.
For Audi er det spesielt viktig å lykkes med denne bilen, ettersom mye av lærdommen og kunnskapen de tilegner seg ved å bygge denne skal videreføres inn i andre fullelektriske modeller på et seinere tidspunkt.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger