Test: VW T-Roc R

Et lite råskinn

Golf R i fjellstøvler overrasker svært positivt!

RÅSKINN: Volkswagen har løftet Golf R-konseptet over i SUV-klassen når de har lempet motor og drivverk over i den lille og sporty SUV-en T-Roc og gitt den tilleggsbetegnelsen R. Video: Rune M. Nesheim Vis mer
Publisert

Vi må innrømme at vi nærmet oss T-Roc med litt usikre skritt. Vi digger Golf R og fryktet at T-Roc ikke skulle klare å leve opp til navnet, men heller fremstå som en dekaltrimmet T-Roc for å tjene noen ekstra kroner.

Men så feil kan man ta. Dette er en av de mest positive overraskelsene så langt i år. En av indikatorene er «vil ha»-måleren, som slår ut helt til topps. Den andre er «Jøss, er den ikke dyrere?»

Stadig sjeldnere opplever vi en bil som vil kjøres og der man føler ALT stemmer.

Anonym

T-Roc er en sånn bil. Den ser kanskje ikke så oppsiktsvekkende ut. Det gjør heller ikke stamfaren Golf R.

Det er i bunn og grunn bare front- og bakfanger som skiller den fra ordinære T-Roc. Bilen har fått to ekstra kjølere som trenger luft, derfor er de karakteristiske kjørelysene erstattet med noen stående for å få plass til større luftinntak.

Bak er nedre del av fangeren erstattet for å ramme mer elegant rundt de fire eksospottene. Testbilen er utstyrt med Akrapovic sportseksos i titan som letter lommeboka for 42.000 kroner, men som gir et velfortjent frekt lydbilde, ikke minst utenfra. En skikkelig rå sang og passe oppkast i potta når man går av gassen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer